Thursday, March 9, 2017

Introductie

Ik heb besloten om voor Creative Technology mijzelf te verdiepen in pathfinding algoritmes, omdat ik daar tijdens het maken van games altijd tegenaan liep. Ik had moeite om de computergestuurde karakters op een intelligente manier door de spelwereld te laten bewegen, en te laten reageren op veranderingen in de omgeving.


Daarvoor heb ik een korte plan van aanpak opgesteld om tussentijds te kunnen meten of ik goed op weg ben om mijn doel te bereiken.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Plan van Aanpak

Leerdoel:
Het begrijpen en toepassen van een pathfinding algoritme.

Technologie:
Ik wil dit gaan uitvoeren in Unity3D met de C# programmeertaal.

Doel:
Een AI een lijst van objecten geven, zodat het daarna de kortste weg door een ruimte kan vinden om die objecten te pakken, terwijl het om obstakels heenloopt.

Plan:


  • Onderzoek naar verschillende soorten algoritmes
  • Bepalen welk algoritme geschikt is voor mijn doel
  • Bepalen welk algoritme haalbaar is om te leren binnen de beschikbare tijd
  • Implementeren van ontwijken obstakels
  • Implementeren van pakken objecten

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



No comments:

Post a Comment